måndag 24 oktober 2022

Brev från San Francisco dag X: äntligen hemåt!

Strul med Finnair gjorde att vi måste stanna i USA en extra dag. Men det var ok, eftersom M tog oss till sin hemstad Santa Cruz - men nu blev det äntligen dags att återvända hem igen. Läs om vår återresa nedan!


Kafferobot på San Franciscos flygfält.

På söndagsmorgonen gjorde vi ett nytt försök att försöka få flygbiljetter och boardingpasses via Dallas till Finland och så smånginom kom vi iväg. Vi var ute i god tid och fick hänga ett slag på flygfältet, men det gick sist och slutligen fort. En något udda syn var en kafferobot, som folk faktiskt köpte av.


Yes, sista flyget hem, i medvind, men ja, vi måste frånvaroanmäla os i skolan...

Den här resan har varit en enastående upplevelse och jag måste säga att San Francisco är en fantastiskt intressant och spännande stad. För mig har det personligen varit en resa till mitt gamla jag, som gillade att åka på äventyr med Naturvetarklubben till konstiga ställen, som älskade att upptäcka London och Rom på egen hand i bilder och anteckningar (på den tiden ännu i häften, inte i blogg). Samtidigt känns det som att den här resan avslutade tre år av stillasittande, en övergångsperiod med olika jobb och projekt som började då men har avslutats nu, av den process som inleddes med min fars bortgång och avslutades med min mors och min kära mosters. Den här veckan på resande fot full av upplevelser och nya intryck efter av år av ansvar och tysthet i vårt hem i Mejlans, är som en frisk fläkt med löfte om något nytt. Tack M, för att du gjorde det möjligt för oss att komma hit!

Foton: EAW 2022.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar